به همت محققان پردیس علوم رفتاری انجام شد؛

ارائه الگوی برنامه درسی بومی مطالعات اجتماعی دوره ابتدائی در مناطق دارای خرده فرهنگ

۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰ کد : ۷۳۲۸ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۳۰۲
اولین دانش‌­آموخته مقطع دکتری رشته برنامه‌ریزی درسی پردیس علوم رفتاری دانشگاه بیرجند از رساله خود تحت عنوان «ارائه الگوی برنامه‌درسی بومی مطالعات اجتماعی دوره ابتدائی در مناطق دارای خرده فرهنگ» دفاع کرد.
ارائه الگوی برنامه درسی بومی مطالعات اجتماعی دوره ابتدائی در مناطق دارای خرده فرهنگ

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه، شیوا جلایری‌لائین در این رساله با راهنمائی دکتر محسن آیتی، دکتر جعفری‌ثانی و مشاوره دکتر محمد اکبری‌بورنگ به بررسی فرهنگ یاددهی و یادگیری در منطقه چند فرهنگی کلات پرداخته و تجارب معلمان منطقه را در راستای بومی سازی برنامه درسی مطالعات اجتماعی مورد مطالعه قرار داده است.
در این پژوهش با اتکاء به شواهد و بررسی­‌های میدانی از یک سو و مبانی نظری و پژوهش­‌های پیشین از سوی دیگر، الگوی پیشنهادی برای بومی سازی برنامه درسی تدوین و اعتباریابی شده است.
با توجه به اهمیت بومی‌سازی برنامه درسی به ویژه در درس­‌هایی همانند مطالعات اجتماعی که وابستگی شدیدتری به فرهنگ دارند؛ ارائه این الگو می‌­تواند مورد استفاده برنامه­‌ریزان درسی و هم‌چنین معلمان ابتدائی قرار گیرد و سرآغاز پژوهش­‌های بیش­تر در این حوزه مطالعاتی بسیار مهم باشد.

آخرین ویرایش۲۴ اسفند ۱۳۹۸