قائم مقام وزیر علوم در دانشگاه بیرجند؛

حرکت‌های بزرگ دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات صنعتی و اجرایی

۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۸ کد : ۶۶۰۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۲۱۵
دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیرجند عنوان کرد: در سال‌های اخیر دانشگاه‌ها حرکت‌های بزرگی را برای کمک به رفع مشکلات صنعت و بخش‌های اجرایی داشته‌اند و این رویکرد جدید ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
حرکت‌های بزرگ دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات صنعتی و اجرایی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  اگرچه در گذشته نیز همکاری های بسیار گسترده‌ای بین دانشگاه‌ها با صنعت به خصوص صنایع دفاعی وجود داشته است، افزود: اکنون دانشگاه‌های بزرگ صنعتی و مهندسی ما در این حوزه فعال هستند و پروژه‌های بزرگ مشترکی در زمینه توسعه فناوری با دانشگاه‌های خارج از کشور داریم. وی تأکید کرد: همچنین دانشگاه بیرجند نیز به عنوان دانشگاهی که در جنوب خراسان فعال است بسترها را فراهم می کند.

آزمایشگاه مرجع در خدمت فرآوری و توسعه
دکتر باقری ضمن اشاره به آغاز عملیات اجرایی آزمایشگاه مرجع در دانشگاه بیرجند ادامه داد: آزمایشگاه مرجعی که امروز در دانشگاه بیرجند کلنگ زنی شد مقدمه‌ای است تا بهتر در خدمت فرآوری و توسعه همکاری با نیازهای استان قرار گیرد.
قائم مقام وزیر با بیان اینکه دانشگاه بیرجند نیز در یکی از استان‌هایی که نسبتاً از سطح پوشش آموزش عالی خوبی برخوردار است بسیار خوب عمل کرده است، بیان کرد: در خراسان جنوبی بالغ بر 35 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی استان وجود دارد که نشان می دهد توجه به توسعه آموزش عالی در جنوب خراسان بسیار خوب بوده است.

قائم مقام وزیر علوم تأکید کرد: وجود 700 نفر متخصص در زمینه‌های گوناگون در یک استان نشان دهنده توجه دولت و مسئولان کشور به توسعه آموزش‌های عالی و توسعه آموزش های فرهنگی، اجتماعی در بخش های مورد نیاز است که امید است این ظرفیت‌ها در خدمت توسعه استان قرار گیرد.

آخرین ویرایش۲۵ دی ۱۳۹۸