همزمان با ایام امتحانات؛

طرح خداقوت به دانشجویان در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۵ کد : ۳۷۸۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۹۲۶
طرح خداقوت با هدف افزایش حمایت روانی ـ اجتماعی دانشجویان و ایجاد فضایی آرام و ارائه اطلاعات مناسب در مورد مهارتهای تحصیلی در موسوم امتحانات در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
طرح خداقوت به دانشجویان در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر میترا راستگو مقدم رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: طرح خداقوت پس از ابلاغ مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برگزاری جلسه همفکری و تبادل نظر با حضور مدیران حوزه های مرتبط در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

دکتر راستگومقدم با بیان اینکه مشاوران این مرکز در ایام امتحانات در فضای بیرونی خوابگاه ها پاسخگوی سوالات دانشجویان در موضوعات روانشناختی بودند گفت: برگزاری کارگاه روشهای مطالعه و مشاوره تحصیلی و سخنرانی علمی توسط دکتر بیابان گرد از دیگر برنامه های این طرح بود.

وی برگزاری دو سخنرانی توسط اعضای هیأت علمی دانشکده علوم ورزشی با عنوان تغذیه در ایام امتحانات و ورزش در امتحانات را از دیگر برنامه های اجرا شده برشمرد و اعلام کرد: همزمان با برگزاری امتحانات نیم سال دوم تحصیلی سال جاری نمایشگاه نشاط در امتحانات توسط این مرکز برگزار شد.

در ادامه  این مصاحبه رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه بیان کرد: راه اندازی کانالهای اطلاع رسانی با عنوان طرح خداقوت و ارسال پیام هایی در حیطه بهداشت، روانشناسی، تربیت بدنی و جسمانی از دیگر اقدامات انجام شده در ایام امتحانات بوده است.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه نشاط در امتحانات با همکاری مرکز بهداشت و درمان، مدیریت دانشجویی، مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه و دانشکده علوم ورزشی اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه که با حضور جمعی از دانشجویان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون دانشجویی، جمعی از مدیران و رؤسا برگزار شد، خدمات روانشناختی،  بهداشتی، خدمات ورزشی و تندرستی به دانشجویان ارائه گردید.

مرکز بهداشت و درمان دانشگاه نیز در طرح خداقوت با حضور پزشک طبق برنامه اعلامی در بعدازظهرها و روزهای پنج شنبه به ارائه خدمات به دانشجویان پرداخت.

جذب همیار بهداشت، اطلاع رسانی در مورد فعالیت ها و خدمات قابل ارائه و کنترل فشار خون بخشی از خدمات ارائه شده توسط مرکز بهداشت و درمان در این نمایشگاه بود.

شایان ذکر است؛ در این نمایشگاه مسابقات ورزشی شامل فوتبال دستی، دارت، شطرنج، فریزبی و برج هیجان برگزار شد و در پایان به برندگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

از دیگر بخشهای این نمایشگاه  می توان به غرفه فروش میوه و تنقلات نیز اشاره کرد.

همچنین دانشکده تربیت بدنی با ارائه مشاوره علمی ورزشی در خصوص ارائه تمرینات مناسب به منظور کاهش اضطراب و افزایش کارایی در زمان امتحانات در این نمایشگاه حضور داشت.

آگاه سازی دانشجویان جهت چگونگی آماده سازی خود برای امتحانات، افزایش اطلاعات و توانمندی دانشجویان جهت مدیریت زمان و انتخاب راهکارهای بهینه، تشوق دانشجویان جهت تعیین اهداف و به کارگیری روشهای مطالعه صحیح جهت بهبود عملکرد در امتحانات از اهداف ویژه طرح خداقوت می باشد که علاوه بر اقدامات صورت گرفته برشورهای اطلاع رسانی روشهای مطالعه و تن آرامی نیز تهیه و بین دانشجویان توزیع گردید.

----------------------

آدرس مرکز بهداشت،درمان و مشاوره دانشگاه بیرجند در شبکه های اجتماعی
@birjand_counseling

 

آخرین ویرایش۰۵ تیر ۱۳۹۸