برگزاری کارگاههای آموزشی «ارتباط مؤثر» و «اضطراب اجتماعی» در دانشگاه بیرجند
به گزارش روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه بیرجند، در نخستین کارگاه آموزشی با عنوان «ارتباط مؤثر: کلید ایجاد و حفظ روابط عاطفی پایدار»، موسوی ضمن خوشآمدگویی به حاضران، بر ضرورت یادگیری مهارتهای ارتباطی تأکید کرد و گفت: ارتباط مؤثر نیازمند توجه به پیامهای غیرکلامی خود و دیگران است. وی افزود: ارتباط غیرکلامی مستلزم توجه به فرهنگ، مجموعه حرکات و درک انطباق و تناقض میباشد.
سرفصلهای اصلی این کارگاه شامل: انواع ارتباط، عناصر ارتباط غیرکلامی، اهمیت ارتباط غیرکلامی حتی در ارتباطات غیرحضوری، مهارت گوش دادن، همدلی، اصول خوب صحبت کردن، هیجانها، باورها، اعتقادات و ویژگیهای شخصیتی مؤثر بر ارتباط و سبکهای ارتباط بود.
برگزاری کارگاه آموزشی اضطراب اجتماعی
در دومین کارگاه آموزشی با عنوان «اضطراب اجتماعی»، دکتر طاهری ضمن خوشآمدگویی به دانشجویان، بیان داشت: اضطراب اجتماعی یکی از انواع اختلال اضطرابی است که با ترس شدید از موقعیتهای اجتماعی مشخص میشود و افراد مبتلا معمولاً از قضاوت دیگران هراس دارند. وی توضیح داد که این اختلال میتواند موجب ناراحتی در فعالیتهای روزانه مانند ارتباطات شغلی، تحصیلی و اجتماعی شود و علائم آن به صورت روحی (نگرانی بیشازحد از شرمساری) یا جسمی (مانند لرزش دست و عرق کردن) بروز میکند.
سرفصلهای این کارگاه شامل: موقعیتهای ایجادکننده اضطراب، چرخه درمان شناختی رفتاری، نشانههای فیزیکی و رفتاری اضطراب، درمان شناختی رفتاری (CBT)، احساس اضطراب، طرح شناختی، خطاهای شناختی، به چالش کشیدن افکار و مواجهه بود.

نظر شما :