در بازدید جمعی از مسئولان استانی از موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند:

شناسنامه نمادین ۵ شهید دانشجوی دانشگاه بیرجند رونمایی شد

۰۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۹ کد : ۲۸۸۳۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۳۲۶
به مناسبت هفته پر افتخار دفاع مقدس، روز سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳، مراسم رونمایی از شناسنامه نمادین شهدای والامقام دانشـجوی دانشگاه بیرجند و افتتاح غرفه انقلاب و شهدای دانشگاه با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشگاه در محل موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند انجام شد.
شناسنامه نمادین  ۵ شهید دانشجوی دانشگاه بیرجند رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم رونمایی از شناسنامه نمادین شهدای والامقام دانشـجوی دانشگاه بیرجند و افتتاح غرفه انقلاب و شهدای دانشگاه با حضور دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، سردار مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، دکتر جعفری، معاون استاندار خراسان‌جنوبی، مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی، شاه‌وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و هادی ایمانی، مسئول بسیج دانشجویی استان و جمعی از مسئولان و مدیران برگزار شد.
دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آسیب دیدگان و فوت شدگان حادثه اندوه‌بار طبس، گفت: امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری سازمان ثبت احوال از شناسنامه نمادین ۵ شهید دانشحوی دانشگاه بیرجند رونمایی می‌شود. 
دکتر لامعی خاطر نشان کرد: شناسنامه نمادین این شهدا شامل اطلاعات دقیق هویتی و تاریخ شهادت و محل مزار مطهر این عزیزان گرانقدر می باشد.

موزه مفاخر دانشگاه بیرجند از بزرگترین موزه‌های دانشگاه‌های کشور  
وی با اشاره به اینکه موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند در پردیس شهدای دانشگاه قرار گرفته است، اضافه کرد: این ساختمان قدیمی بازسازی و بهسازی شده است و از بزرگترین موزه‌های دانشگاهی کشور می‌باشد. 
رئیس  دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه هدف از افتتاح این موزه حفظ و صیانت و پاسداشت بزرگان حوزه آموزش و دانش استان می‌باشد، گفت:  ساخت موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند در سال ۹۷ آغاز شده است و امروز در سایه تلاش و کوشش همکاران فرهنگی دانشگاه، این بخش افتتاح می‌شود. 
لامعی با اشاره به اینکه موزه از بخش‌های مختلف آموزش، علم و فناوری و مفاخر تشکیل شده است، اظهار کرد: این موزه روایت آموزش در خراسان جنوبی است چرا که آموزش این استان میراث‌دار مدرسه شکوتیه می‌باشد. 

مدرسه شوکتیه بیرجند مایه فخر استان است 
وی با بیان اینکه مدرسه شوکتیه بیرجند مایه فخر استان است، ادامه داد: پدران علم و دانش در این مدرسه تحصیل کرده‌اند و دانشگاه بیرجند پاسداشت آن را برعهده دارد.  
وی یادآور شد: در هفته دفاع مقدس فعالیت‌های مختلفی در دانشگاه بیرجند انجام می‌شود که از آن جمله برگزاری برنامه محوری با حضور دانشجویان است.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۰۴ مهر ۱۴۰۳