دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛

حمایت ستادخیرین وزارت علوم از پروژه‌های خیرساز دانشگاه بیرجند

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۷ کد : ۲۷۴۲۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۳۳
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، همزمان با حضور در پردیس دانشگاه، از پروژه‌های خیرساز و در حال احداث دانشگاه بیرجند بازدید کرد.
حمایت ستادخیرین وزارت علوم از پروژه‌های خیرساز دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ادامه سفر دکتر زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه بیرجند ایشان با همراهی دکتر محمد‌مهدی جعفری، رئیس اتاق فکر خیّرین، مهندس محمد عبدالحسینی، معاون ستاد خیرین وزارت علوم و  مهندس ریحان  ناجی‌مقدم، نماینده تام الاختیار بنیاد قلم چی و عضو اطاق فکر خیرین از پروژه‌های خیرساز دانشگاه بازدید به عمل آورد.
در بازدید دکتر زمانیان از پروژه‌های در حال احداث خیرساز دانشگاه بیرجند که با همراهی رئیس دانشگاه و مهندس فلاحی، خیر و حامی دانشگاه ساز و اعضای بنیاد حامیان و هیأت رئیسه برگزار شد، توضیحات لازم درخصوص پروژه‌های مزبور ارائه گردید. دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل اجرای 4 بلوک خوابگاه متأهلین گفت: ستادخیرین وزارت علوم از پروژهای خیرساز دانشگاه بیرجند حمایت خواهد کرد. دکتر زمانیان همچنین از درایت و حمایت مهندس حاج علی اکبر فلاحی، مالک مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد و خیر دانشگاه ساز که با اجرای سه بلوک خوابگاه متأهلین در این مهم  همت گمارده اند قدردانی  کرد.
دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند در محل احداث 4 بلوک خوابگاه متأهلی، ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ حامیان و خیرین از حاج علی اکبر فلاحی قدردانی به عمل آورد و بیان داشت: هر کدام از این بلوکهای خوابگاهی با زیربنای 700 مترمربع دارای 12 واحد 45 متری می‌باشند. رئیس دانشگاه ضمن اعلام اینکه در حال حاضر 2400 دانشجوی متأهل در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل می‌باشند، افزود:  با توجه به وجود 20 واحد متأهلی در دو بلوک خوابگاهی دانشگاه با کمبود خوابگاه متأهلی مواجه است که از سال 1402 ساخت 4 بلوک خوابگاه متأهلی با حمایت خیرین در دستور کار مدیریت دانشگاه قرار گرفت.
همچنین مهندس فلاحی، نیز به ارزش والای این اقدامات اشاره کرد و بیان داشت: در منطقه خراسان جنوبی با توجه به وجود مرزهای مشترک و اهمیت امنیت منطقه لازم است نگاه ویژه ای از سوی وزارت به دانشگاه های این خطه شود تا با حضور دانشجویان از مهاجرت افراد جلوگیری شود.
دکتر زمانیان همچنین در ادامه از ساختمان فاوا، سوله ورزشی، خوابگاه دانشجویی در حال احداث، سردرب ضلع شمالی و آزمایشگاه مرجع نیز بازدید کرد.

آخرین ویرایش۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳