انعقاد توافق نامه دانشگاه بیرجند و اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی/ تأمین زمین و احداث واحدهای مسکونی دانشگاهیان

۲۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۵ کد : ۲۶۷۳۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۰۰۲
​​​​​​​توافق نامه دانشگاه بیرجند و اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در راستای اجرای تفاهم نامه بین وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی با عنوان «تفاهم نامه تأمین زمین و احداث واحدهای مسکونی برای اعضای هیأت علمی، یاوران علمی، کارکنان، بازنشستگان و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری و اعضای علمی و فناوری بنیاد ملی نخبگان فی‌مابین دکتر احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و میر محمد مودی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی منعقد گردید.
انعقاد توافق نامه دانشگاه بیرجند و اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی/ تأمین زمین و احداث واحدهای مسکونی دانشگاهیان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، توافق نامه تأمین زمین و احداث واحدهای مسکونی دانشگاهیان با پیگیری دانشگاه بیرجند، بین رئیس دانشگاه و مدیرکل  راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی امروز یکشنبه 24 دی 1402، منعقد شد.
این توافق نامه از تاریخ امضا به مدت 6 ماه دارای اعتبار است و در مفاد موضوع تفاهم نامه آمده است؛ در اجرای تفاهم نامه و صورتجلسه امضا شده بین وزرای علوم و مسکن، دانشگاه بیرجند ظرف مدت دو ماه مساحت ۲۰۰۰۰۰ متر مربع از اراضی  مازاد بلامعارض، تحت مالکیت و در اختیار را جهت اجرای طرح تأمین مسکن دانشگاهیان مشمول تفاهم نامه معرفی و همراه با نقشه در سیستم مختصات UTM طی این صورتجلسه به اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی اقدام نماید. همچنین اداره کل راه و شهرسازی نیز ظرف مدت 4 ماه اقدامات لازم جهت تغییر کاربری اراضی و الحاق به محدوده شهری به صورت متصل و یا منفصل با اخذ مجوز در قالب شهرک سازی را از طریق مراجع ذی صلاح دریافت نماید.
همچنین دانشگاه موظف است براساس این توافق نامه مشخصات متقضیان مسکن را از میان اعضای هیأت علمی کارکنان، بازنشستگان و فرزندان اعضای هیأت علمی و کارکنان و بازنشستگان واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و اعضای هیأت علمی و فناوری بنیاد ملی نخبگان به اداره کل راه و شهرسازی ارائه نماید، تا اداره کل نسبت به احراز شرایط افراد مشمول تفاهم نامه دو وزیر اقدام نماید. 
نظارت بر اجرای این توافق نامه توسط مدیر عامل محترم سازمان ملی زمین و مسکن و معاون محترم اداری مالی و مدیریت منابع از ناحیه وزارت عتف صورت می گیرد.

آخرین ویرایش۲۶ دی ۱۴۰۲