جلسه دیدار رئیس دانشگاه با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی برگزار شد؛

مشارکت دانشگاه بیرجند و اداره کل صمت در جهت ارتقای استان

۲۱ دی ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۹ کد : ۲۶۶۸۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۹۰
جلسه دیدار و گفتگوی دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند با دکتر احمد آریافر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی روز پنج شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲، با حضور دکتر ابوالفضل اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه، دکتر سیدجواد حسینی واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر سیدسعید محمدی، رئیس دفتر حوزه ریاست و مهندس محمد سالاری، مشاور مدیر کل و رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صمت به منظور تأکید بر همکاری‌های فی‌مابین در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی برگزار گردید. 
مشارکت دانشگاه بیرجند و اداره کل صمت در جهت ارتقای استان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در جلسه رئیس دانشگاه با مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، بر حمایت از پذیرش دانشجو در قالب طرح بورسیه صنعتی از طریق جلب مشارکت واحد‌های صنعتی و معدنی استان و حمایت از طرح‌های پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی استادمحور از طریق آزمون و همچنین دانشجوی استادمحور از بین دانشجویان استعدادهای درخشان تأکید شد. همچنین از دیگر موارد درخواستی دانشگاه در این نشست تشویق و ترغیب واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ استان از سوی سازمان صمت برای حمایت از ساخت خوابگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها بود. همچنین مقرر شد پیگیری لازم برای عقد تفاهم نامه واگذاری برخی معادن استان به دانشگاه به عنوان معادن آموزشی از سوی این اداره کل صورت گیرد.
حمایت از طرح‌های دانشجویان پسادکتری توسط واحد‌های صنعتی و معدنی استان و حمایت از خرید تجهیزات آزمایشگاهی و چاپ نشریات علمی و برگزاری همایش‌ها از طریق جذب کمک از طریق واحد‌های صنعتی، معدنی و تولیدی از دیگری موارد مطرح شده بود.
کمک به تجهیز آزمایشگاه گوهرشناسی، حمایت از راه اندازی موزه علوم زمین، اعلام پیوست اشتغال برای راه اندازی رشته سنجش از دور از دیگر مواردی بود که به کمک سازمان صمت انجام خواهد شد.
در ادامه این جلسه، بحث و تبادل نظر درباره اجرای طرح‌های عمرانی اکتشاف مواد معدنی و راه اندازی شهرک طلا و مس با مشارکت دانشگاه بیرجند صورت گرفت.
شایان ذکر است؛ در این نشست هدایای ساخته شده از سوی دانشجویان دانشگاه، به منظور یادبود از سوی رئیس دانشگاه به مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اهدا شد.

آخرین ویرایش۲۱ دی ۱۴۰۲