به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد؛

برگزاری نشست صمیمانه مادرانه

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۲ کد : ۲۶۶۰۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۵۴۲
 نشست صمیمانه مادرانه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری امور بانوان دانشگاه و مشارکت کانون‌های عفاف و حجاب و کانون مهارت‌های زندگی  روز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ در  تالار ولایت برگزار شد.
برگزاری نشست صمیمانه مادرانه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نشست صمیمانه مادرانه با حضور جمع کثیری از دانشجویان و بانوان دانشگاهی آغاز شد. در آغاز این برنامه، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به صفات بارز حضرت صدیقه طاهره(س) اشاره کرد و گفت: اهمیت این روز به حدی است که در تاریخ انقلاب اسلامی این روز فرخنده را به عنوان روز زن و روز پرافتخار مادر نامیده‌اند.
 رئیس دانشگاه بیرجند به زندگی سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: زندگانی ائمه هدی و سیره عملی این بزرگواران و ابعاد مختلف عبادی ایشان سرمشق زندگی همه ما قرار گیرد و نگاه ویژه حضرت زهرای مرضیه(س) در بعد تربیتی مدنظر تمامی مادران قرار گیرد.
در این نشست مادرانه، وحیده حسامی، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده با تبریک میلاد کوثر قرآن، حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرارسیدن روز مادر را تبریک گفت.
وی به زندگانی بانوی بزرگ اسلام ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) و به صبر و استقامت و صلابت ایشان اشاره کرد و گفت: از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت و خانواده، دانشگاه بیرجند توانسته است بیشترین درصد این قانون را عملیاتی نماید.
وی گفت: در دانشگاه بیرجند در حوزه دورکاری، مرخصی و دریافت حقوق در ایام مرخصی زایمان و کسر ساعت برای فرزندان زیر 6 سال برای بانوان دانشگاهی رعایت می‌شود. در حوزه دانشجویی مرخصی‌های بدون احتساب سنوات در طول بارداری و تا زمانی که فرزند به سن دو سال برسد نیز رعایت می‌شود. وی گفت: همچنین  طرح‌هایی ملی و تسهیلات دانشجویی در طرح‌های دوردانه و همسفر در بهشت توسط نهاد رهبری اجرا می شود. معاونت فرهنگگی نیز اقدامات بسیار مؤثری را انجام داده‌اند که از آن جمله اردوهای متعدد دانشجویان متأهل و کارگاه های ویژه بانوان، اولین دوره جایزه جوانی جمعیت است که برای اولین بار در استان دانشگاه بیرجند این طرح را اجرا کرد و توانست عنوان دستگاه برتر استان را کسب نماید.
وی خبر داد: کارگروه مطالعات زنان و خانواده ذیل گروه مطالعات و برنامه ریزی اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی آغاز بکار کرده است. موافقت و تصویب تأسیس مهدکودک در شورای فرهنگی دانشگاه نیز انجام شده است.
مولودی خوانی، اجرای سرود، پخش کلیپ و سخنرانی حجت الاسلام چهکندی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 در این نشست سه هدیه به مادر دانشجویان اهدا گردید و همچنین به 10 نفر از شرکت کنندگان نیز هدایایی به قید قررعه اهدا شد.

آخرین ویرایش۱۳ دی ۱۴۰۲