مراسم استقبال از شهید والامقام گمنام در دانشگاه بیرجند

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۲ کد : ۲۶۲۸۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۱۶
دانشجویان، اساتید، کارمندان و مسئولان دانشگاه با حضور در مراسم استقبال از شهید خوشنام دوران دفاع مقدس، رسم مهمان نوازی را بجا آوردند.
مراسم استقبال از شهید والامقام گمنام در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، ویژه ترین میهمان دانشگاه، شامگاه سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ با استقبال رسمی جمع کثیری از عاشقان در مسجد امام جعفرصادق(ع) حاضر شد.
ساعت ۱۹:۱۵ ، حال و هوای دانشگاه به گونه‌ای بود که انتظار در چشمان جمع موج می زد. گروهی از دانشجویان و مسئولان پیش از برگزاری مراسم در ورودی مسجد انتظار می‌کشیدند و عجیب شیرین است این انتظار ....، انتظار بسر رسید و در فضای دانشگاه عطر آشنای شهید استشمام شد، دیگر صدای آژیر آمبولانس و یا چراغهای گردان شنیده و دیده نمیشد فضا آکنده بود از عطر وصال‌... همگی دوان دوان از یکدیگر پیشی گرفتند تا هر چه زودتر خود را به او برسانند در چهره‌ها نم اشکی نمایان بود، چگونه میتوان از آن لحظات گفت.
با گل به استقبال او رفتند، یکی می‌بوسیدش و دیگری صلوات ختم می‌کرد و آن دیگری نیز حلالیت طلب می‌کرد، و چه زمزمه‌ها که در دل داشتند. پیکر مطهر شهید بر دوش یکایک دوستارانش به سوی مسجد پرواز کرد و همگی برای اتصال به این سفینه بی‌تابی کردند. 
تمامی دختران و پسران دانشجویی که هم سن و سالهایش بودند به نزدیک آمده و با شهید خلوت کردند و با آرمانهایش عهد و پیمانی دوباره بستند و بار دیگر وفاداری و عشق عمیق خود را به اهداف و آرمان شهیدان ابراز داشتند.

هرگز او گمنام نبود
مراسم با روایتگری حجة الاسلام چهکندی آغاز شد و با یادآوری دوران دفاع مقدس و نام بردن از دانشجویان شهید که با بهترین رتبه‌های کنکور به جهاد در راه خدا لبیک گفته و به میدان دفاع مقدس آمدند و در این راه از مال و جان خود در راه اعتلای میهن اسلامی شان گذشتند ادامه یافت. 
در طول مراسم که به تک تک چهره‌ها مینگریستی، اشک در چشمانشان حلقه زده و به پهنای صورتشان جاری بود. چه می‌گفتند؛...
چقدر در این شب دانشگاهمان نورباران بود همه سو بالا می‌زدند.

دانشجویان سنگ تمام گذاشتند 
پایان مراسم مداحی کربلایی مجتبی ابراهیم زاده بود که یاد ام الائمه(س) در این ایام حزن، فضا را دگرگون کرد.
مراسم به انتها نرسیده بود که پیکر مطهرش را برای بردن به کهف الشهدا بر دوش گرفتند و اینجا بود که دانشجویان جدایی را نمی پذیرفتند. چگونه می‌شود که در یک ساعت به پیکر این شهید خوشنام دوران دفاع مقدس که پس از حدود ۴۰ سال به خانه آمده اینگونه دل بسته‌اند، باید می‌بودید و می‌دیدید جاذبه عجیب این شهید را که چگونه دلهای نورانی و پاک را به‌سوی خود می‌کشید. دختران ناراحت بودند که با شهیدشان وداع نکردند و چگونه خود را به او رساندند. آنها نیز وداع کردند.

شهید خوشنام با آمدنش دانشگاهمان را نورباران کرد
لازم به توضیح است که مراسم وداع با پنج شهید گمنام روز شنبه ۲۵ آذر ماه و شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۲ مکان شامل حسینیه جماران و مسجد قبا مهرشهر بیرجند با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۲۲ آذر ۱۴۰۲