قهرمانان ورزشی دانشگاه بیرجند تجلیل شدند

۲۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۱ کد : ۲۶۲۴۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۵۵۵
جلسه تقدیر از دانشجویان و کارکنان مقام آور در المپیادها، فستیوال ورزشی روسیه، مسابقات منطقه ۹ و مسابقات کشوری با حضور رئیس دانشگاه، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مدیران و مسئولان، شامگاه یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
قهرمانان ورزشی دانشگاه بیرجند تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای مراسم تقدیر از مقام آوران ورزشی دانشگاه، دکتر فهیمه زنگوئی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با ابراز خرسندی از حضور در جمع پرشور دانشجویان، گفت:  شریف ترین کار فوق برنامه برای دانشجویان حضور در میادین ورزشی است.
وی با اشاره به پویایی و شادابی دانشگاه، گفت: مسئولان دانشگاه به طور جد پیگیر رفع مشکلات دانشگاه هستند. که این مهم قابل قدردانی است.
وی ابراز داشت: در فلسفه انقلاب اسلامی، الگویی به نام الگوی سوم از زن مسلمان انقلابی داریم که این الگو نه غرب زده و غربی و نه سنتی و متهجر است و  لازم است این الگو توسط دانشجویان و مسئولان درک شود . زن ایرانی با بروز اجتماعی، در میادین مختلف  و در زمینه اقتصاد، سیاست و ورزش و علم به صورت آزادانه شرکت می‌کند و عفت و حیا و کرامت نفس و هویت ملی خود را حفظ می‌کند. دکتر زنگویی ادامه داد: بروز زن الگوی سوم انقلاب اسلامی این است که یک خانم علاوه بر حضور تأثیرگذار در جامعه، کرامت خود را حفظ نماید و محدود نشود. در عکس‌هایی که از مقام‌آوران دانشگاه بیرجند پخش شد نیز این موضوع را در دانشجویان دختر  مشاهده نمودیم.

دانشجویان افتخار آفرینان واقعی دانشگاه هستند
دکتر سیدمرتضی موسوی، معاون دانشجویی دانشگاه با خیرمقدم به مسئولان، دانشجویان و حامیان گرامی، گفت: دانشجویان افتخار آفرینان واقعی دانشگاه هستند.
وی به افتخارآفرینی دانشجویان در المپیادهای دانشجویی و مسابقات جهانی ورزش دانشجویان در روسیه و کسب عناوین ارزشمند توسط کارکنان دانشگاه در مسابقات ورزشی اشاره کرد و گفت: تلاش‌های تیم مدیریتی حوزه تربیت بدنی  و دانشجویان  و کارکنان ورزشکار عامل کسب این مقام های ارزشمند برای کشور و دانشگاه بیرجند شده است.
وی افزود: سیاست هیأت رئیسه دانشگاه حمایت از دانشجویان ورزشکار است. 
معاون دانشگاه به تقاضای دانشجویان دختر برای گسترش فضاهای ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: بزودی این درخواست ها محقق خواهد شد.  
همچنین دکتر علی ثقه الاسلامی، مدیر تربیت بدنی دانشگاه با خیرمقدم به میهمانان حاضر در این مراسم، گفت: مسابقات ورزشی و المپیادهای ورزشی در بازه تابستان برگزار می‌شود و طبق دستورالعمل اداره تربیت بدنی وزارت هر ساله دو المپیاد برگزار می‌گردد. برای اولین بار المپیاد همگانی امسال به صورت سهمیه‌ای برگزار شد که پس از رقابت دانشجویان در استان افراد برتر به المپیاد کشوری معرفی شدند.
دکتر ثقه الاسلامی، اعلام کرد: المپیاد ورزشی سال جاری با حضور هزار دانشجو از 39 دانشگاه کشور در 9 رشته ورزشی به میزبانی اراک برگزار شد و دانشجویان در هر دو بخش پسران و دختران حائز مقام های برتر شدند که دانشگاه بیرجند در مجموع رتبه هشتم  را به دست آورد. وی با قدردانی از ریاست دانشگاه و مسئولان که با تمام توان از تیم های ورزشی حمایت کردند، افزود: در المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز دانشجویان دانشگاه بیرجند خوش درخشیدند و تلاش دانشجویان ورزشکار و مربیان تیم‌های ورزشی مقام های ارزشمندی را برای دانشگاه به ارمغان آورد.

کسب مقام سوم دنیا
وی با اشاره به پیشینیه المپیاد جهانی دانشجویان، گفت: در این مسابقات، 54 دانشگاه از کشورهای مختلف دنیا به رقابت پرداختند که با حمایت صورت گرفته از سوی مسئولان دانشگاه، از ایران دو دانشگاه بیرجند و زنجان به صورت مستقل شرکت کردند و باقی دانشگاه‌ها از طریق فدراسیون ورزشهای دانشجویی در این رقابتها حضور یافتند. وی گفت: در مسابقات جهانی روسیه، دانشجویان دانشگاه بیرجند در دو رشته تکواندو و جودو مقام سوم جهانی را کسب کردند.
وی با قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دکتر نویدی نیا  برای حضور تیم‌های دانشگاه در مسابقات جهانی روسیه، خاطر نشان کرد: ورزش یک مقوله فرهنگی است و هزینه در این امر  بهترین  نوع سرمایه‌گذاری است.
در پایان، رئیس دانشگاه و مسئولان حاضر در  این مراسم از ۷۱ مدال‌آور بخش دانشجویی و کارکنان تقدیر کردند.

آخرین ویرایش۲۰ آذر ۱۴۰۲