معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند:

بیش از ۴۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگ دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۹ کد : ۲۶۱۶۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۸۹۸
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در نشست خبری با موضوع تشـریح برنامه‌های هفته فرهنگ دانشـگاه ضمن تأکید بر اهمیت حضور دانشجویان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگ دانشگاه بیرجند خبر داد.
بیش از ۴۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگ دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر حسین فرزانه‌پور با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در سال ۱۳۹۸ دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی را میزبانی کرد و مجموعه مقالات آن با بیش از هزار صفحه منتشر و در دسترس دانشگاهیان قرار گرفت، یادآور شد: مجموعه نشست‌های فرهنگ دانشگاهی در پاییز و زمستان ۱۳۹۹ با مدیریت علمی استاد نعمت‌ا... فاضلی در بیرجند به صورت کشوری برگزار شد. 
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم ویژه برنامه‌های فرهنگ دانشگاهی با همکاری مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، ادامه داد: در این سال  مرحوم استاد راشد محصل یکی از سخنرانان مراسم بودند و در سال جاری هم این همکاری تداوم خواهد داشت. 
 
جایگاه ممتاز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در رونق بخشی به  فضاهای علمی 
وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه ممتاز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در رونق بخشی از فضاهای علمی و نقش تأثیرگذار آن در تقویت هویت ملی و دینی دانشجویان این همایش  به منظور انسجام بخشی به این  فعالیت‌هایی دانشجویی در سطح دانشگاه اجرا می شود.  
وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی از سال ۹۸ اقدام به طراحی ساختار هفته فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کرده است، یادآور شد: این طرح به منظور حفظ ارتباط دانشجویان با دانشگاه و افزایش روحیه امید و خودباوری برگزار می شود.  
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه برنامه‌های محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی شامل برگزاری چهارمین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی، سخنرانی علمی با همکاری مرکز مطالعات فرهنگی وزارت  و  نشست صمیمانه دانشجویان با هیئت رئیسه دانشگاه است، ادامه داد: تدوین سومین کتاب همایش ملی فرهنگ دانشگاهی حاوی مقاله های همایش، برگزاری نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان استان،  برگزاری نمایشگاه استانی روایت پیشرفت با همکاری شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان در اوایل دیماه، برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان فرهنگی دانشگاه از مهمترین برنامه های این معاونت به مناسبت هفته فرهنگ دانشگاهی است. وی همچنین یادآور شد؛  نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان استان در روز یکشنبه ۱۹ آذر 1402 در سالن امید دانشگاه برپا خواهد شد.
 
نشست فرهنگی اعضای کانون دهکده دانشجویان بین الملل دانشگاه 
دکتر فرزانه پور با بیان اینکه همچنین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و مذهبی نیز برگزار می شود، ادامه داد: مهمترین این برنامه ها شامل مراسم معارفه و نشست فرهنگی اعضای کانون دهکده دانشجویان بین الملل دانشگاه شنبه ۱۸ آذر،  اجرای موسیقی زنده توسط کانون موسیقی در طول هفته، مراسم شبی با هنر با عنوان شهر اشوب با رویکرد جمع آوری کمک‌های خیرخواهانه برای دانشجویان نیازمند می‌باشد.  وی با اشاره به  برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی متنوع در طول هفته، برگزاری دورهمی‌های دانشجویی شعر و داستان در طول هفته خاطر نشان کرد: همچنین  برگزاری  دوره‌های آموزشی توسط کانون‌ها و انجمن های علمی در طول هفته و اردوی بیرجند گردی در طول هفته نیز از برنامه‌های هفته فرهنگی خواهد بود .
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، یادآور شد: سلسله نشستهای تخصصی فکری نو با موضوع کارآفرینی،  نشست با کارآفرینان و مدیران شرکتهای دانش بنیان برتر استان  و  مسابقه کتابخوانی آفرینشهای هنری در قرآن کریم نیز در هفته فرهنگی مدنظر قرار گرفته است.  
 
تهیه و توزیع بسته های فرهنگی در خوابگاه‌های دانشجویی 
دکتر فرزانه پور با بیان اینکه برنامه های شورای فرهنگی خوابگاه ها نیز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: اهم این برنامه‌ها شامل برگزاری جشنواره غذا توسط شورای فرهنگی خوابگاه،  تهیه و توزیع بسته های فرهنگی در خوابگاههای دانشجویی، برگزاری سلسله جلسات قرآنی در خوابگاه های دانشجویی، برگزاری بازدید و نشست صمیمانه معاونت فرهنگی و اجتماعی با دانشجویان خوابگاهی و چاپ و نصب پوستر با موضوع فرهنگ می باشد.
معاون دانشگاه با اشاره به اجرای  برنامه های انجمن‌های علمی دانشجویان ادامه داد: از جمله این برنامه ها می‌توان به بازدید انجمن علمی علوم خاک از گلخانه شهرک صنعتی،  برگزاری سمینار آشنایی با گرایش استخراج در مهندسی معدن و بزرگداشت و برگزاری روز جامعه شناس توسط انجمن علمی جامعه شناسی در هفته فرهنگی اشاره کرد.  معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به برگزاری کارگاه تحلیلی بر روندها موانع و پیشران های فرزندآوری در استان خراسان جنوبی ادامه داد:  سخنرانی با موضوع بازاریابی هنر و کارآفرینی، سخنرانی با موضوع پوشش زنان در شاهنامه نگاری،  کارگاه آموزشی هوش مصنوعی و خلاقیت و  بازدید از کویر تایر انجمن علمی فیزیک و  بازدید از نیروگاه برق از برنامه های جانبی هفته فرهنگ دانشگاه بیرجند می باشد.

آخرین ویرایش۱۵ آذر ۱۴۰۲