نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۶ کد : ۲۶۰۷۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۷۰
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان جنوبی با حضور ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استان بعدازظهر شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، همزمان با هفته پژوهش ۲۲ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در 44 غرفه دستاوردهای پژوهشی خود را در سالن امید دانشگاه بیرجند ارائه کردند.
 این نمایشگاه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استان افتتاح شد از ۱۲ تا ۱۵ آذر ماه دایر است.
ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیاز است که از اقدامات و خدمات شرکت های دانش بنیان بیشتر از گذشته بهره ببریم.
وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیانی که نیاز به حمایت بیشتری برای تولید دارند، این بستر فراهم است و مشکلی برای حمایت نداریم تا به مرحله تولید برسند و مورد استفاده همه مردم قرار گیرد.
معاون استاندار در ادامه گفت: اگر شرکت‌های دانش بنیان، محصول و پژوهشی برای تولید آماده دارند می‌توانیم این بستر را برای تولید محصولات آنان فراهم کنیم و نیاز است که محصولات آنان در دستگاه های اجرایی که مقدور است مورد استفاده قرار گیرد.
ناصری عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان نگران تامین اعتبارات برای ورود به این حوزه نباشند و باید حمایت شوند که بهتر از هر سال تولیدات داشته باشند.
دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۵:۳۰ عصر از ظرفیت های پژوهشی، فناوری دستگاه‌های اجرایی، موسسات آموزش عالی بازدید کنند.
دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان جنوبی در این نمایشگاه، گفت: : بنابر مصوبه ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری کشور، دبیری و اجرای نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان ها به پارک های علم و فناوری واگذار شد. در این راستا نمایشگاه هفته پژوهش استان خراسان جنوبی با حضور22 دستگاه مختلف در 4 4غرفه درسالن امید دانشگاه بیرجند برپا شده است. دکتر مجیدی، هدف ازبرپایی نمایشگاه دستاورهای پژوهشی، آشنایی دستگاه های پژوهشگر بایکدیگر، ارتباط و تعامل بین آن ها و هم رسانی دانست و افزود:  سامانه نان ( نظام ایده ها و نیازها) و همچنین سامانه جان (جریان اقتصاد نوین) شرکت های فناور را به بازاریابی هدایت می کند و همه پژوهش ها در سامانه واحدی رصد می شود.
وی افزود: پارک علم و فناوری، مسیر تبدیل ایده به فناری و خلق محصول تا بازار را تسهیل می کند. در این مسیر، به شرکت‌های فناور مشاوره و راهنمایی داده می شود. در پارک علم و فناوری مراحل پیش رشد، رشد، موسسات رشد یافته با شرایط خاص پیش بینی شده البته وجود این مرحله ها به معنی نیاز به گذراندن همه مراحل نیست بلکه برخی شرکت ها شرایط ایده آل دارند و همه مسیر را طی نمی‌کنند.
دکتر مجیدی تأکید کرد: پارک علم و فناوری به شرکت‌های فناور مشاوره و راهنمایی داده و پس از ارزیابی و شناخت آن ها، ...و به مرحله تجاری سازی می رسند. چرا که شرکت ها گاهی ایده ها و طرح های خود را لحاظ کرده و از مرحله مهم بازاریابی غفلت می‌کنند و اعطای تسهیلات کمکی به آن ها نمی کند بلکه باید بازار تولید محصول خود را سنجیده باشند.

آخرین ویرایش۱۲ آذر ۱۴۰۲