در گفتگوی صمیمانه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم؛

رئیس دانشگاه: بیرجند یکی از دانشگاهی‌ترین شهرهای کشور است

۱۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۱ کد : ۲۶۰۶۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۸۷
گفتگوی صمیمانه دانشجویان با دکتر بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم با عنوان "صدای جمهور، بدون سانسور" روز شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ با حضور پرشور دانشجویان استان خراسان جنوبی، در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
رئیس دانشگاه: بیرجند یکی از دانشگاهی‌ترین شهرهای کشور است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه در نشستی که با عنوان" صدای جمهور، بدون سانسور" با حضور دکتر بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در دانشگاه بیرجند برگزار شد، گفت: بیرجند یکی از دانشگاهی‌ترین شهرهای کشور است و ۴۰ هزار دانشجو در استان خراسان جنوبی و ۱۰۵۰ عضو هیئت علمی در استان مشغول تحقیق و پژوهش‌اند . 
دکتر لامعی، افزود: دانشگاه بیرجند، قدیمی‌ترین مجموعه آموزشی خراسان جنوبی است و ایده تأسیس دانشگاه در سال ۱۳۴۵ شکل گرفت و با یک دهه تأخیر در سال ۱۳۵۴ به عنوان مؤسسه آموزشی بیرجند، توسط استاد ممتاز جغرافیایی، مرحوم پروفسور گنجی راه‌اندازی می‌شود؛ و در سال ۱۳۵۶ این مجموعه با ۱۲۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی و ریاضی‌، رسماً آغاز به فعالیت می‌کند . 
وی همچنین گفت: تکامل دانشگاه بیرجند با پیروزی انقلاب، و بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته است و در حال حاضر در دانشگاه بیرجند، ۴۸ گروه آموزشی، ۲۳۱ کد رشته و قریب به ۱۴ هزار دانشجو است.
ایشان به این نکته نیز اشاره کرد که دانشگاه بیرجند ۲ درصد نسبت به سایر دانشگاه‌ها، پذیرش دانشجوی بیشتری داشته است.
رئیس دانشگاه همچنین گفت: دانشگاه بیرجند از نظر آمار جمعیت دانشجویی در رده دوم دانشگاه‌های کشور است و همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی استان، در نتیجه رشد و تکامل دانشگاه بیرجند شکل گرفته‌اند.
در ادامه این نشست دانشجویان در فضای صمیمانه‌ای پرسش‌ها و نظرات خود را مطرح کردند و دکتر بهادری جهرمی به سؤلات دانشجویان پاسخ گفت.
لازم به توضیح است؛ دکتر بهادری جهرمی در بدو ورود به دانشگاه بیرجند، در مزار شهید گمنام حاضر شد و با ذکر فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

آخرین ویرایش۱۲ آذر ۱۴۰۲