با حضور معاون نظارت و ارزشیابی عملکرد هیات عالی گزینش؛

هفدهمین نشست شورای مرکزی مناطق ۱۰ گانه هسته‌های گزینش برگزار شد

۰۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۳ کد : ۲۶۰۳۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۸۸۴
هفدهمین نشست شورای مرکزی مناطق ۱۰ گانه هسته‌های گزینش با حضور احمد تقوایی، معاون نظارت و ارزشیابی عملکرد هیات عالی گزینش و شرکت محمد جواد مشاوری‌نیا، مدیر هسته گزینش دانشگاه و دبیر منطقه ۹، در ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
هفدهمین نشست شورای مرکزی مناطق ۱۰ گانه هسته‌های گزینش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند به نقل از وزارت علوم، هفدهمین نشست شورای مرکزی مناطق ۱۰ گانه با حضور احمد تقوایی، معاون نظارت و ارزشیابی عملکرد هیات عالی گزینش؛ سعید ظروفی، رئیس دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم و دبیران مناطق 10 گانه برگزار شد، تقوایی با اشاره به نقش حساس هسته‌های گزینش در یک سازمان گفت: مبنای کار هسته‌های گزینش قانون است و ما بر اساس آن اقدام می‌کنیم. 
وی افزود: یکی از وظایف مهم شورای عالی گزینش انتخاب اعضای هسته‌های گزیش، اعم از مدیر و دیگر اعضای هسته گزینش است. ما برای انتخاب اعضای هسته‌های گزینش قانون داریم. بند 2 ماده 8 قانون، ناظر بر همین انتخاب است. 
وی افزود: باید در انتخاب نیروی انسانی سیاست‌های دولت را دنبال کنیم و افراد انقلابی، ولایی و فسادستیز را انتخاب کنیم. برای انتخاب اعضا باید استقلال کافی داشته باشیم و فشاری از بیرون برای اعمال سلیقه در این انتخاب‌ها بر ما وارد نشود و در چارچوب قانون این اهداف را دنبال کنیم.
تقوایی ادامه داد: همچنین باید به محقق و مصاحبه‌گر هم استقلال عمل بدهیم. نباید در کار مدیر یا اعضای هسته دخالت کنیم. البته نظارت لازم است، مثلا از هر 100 پرونده 1 یا 2 مورد را به جاهای دیگر محول کنیم که در بحث نظارت هم مشکلی به وجود نیاید و اگر ما جایگاه محقق و مصاحبه‌گر را پاس بداریم و اینها خوب کار کنند، پرچم گزینش همیشه بالاست.
وی اظهار داشت: اگر ما مشکلی در گزینش داریم به خاطر این است که کتابچه قوانین را به درستی نخوانده‌ایم، اگر هم خوانده‌ایم گزینه‌ای اجرایش می‌کنیم. مقام معظم رهبری در دیداری که با معلمان در اردیبهشت 1402 داشتند با گریزی به مسئله گزینش، فرمودند؛ نگذارید ضوابط گزینش کم‌رنگ شود.
معاون نظارت و ارزشیابی عملکرد هیات عالی گزینش در رابطه با حفظ اطلاعات محرمانه افراد تاکید کرد: پرونده‌ها نباید از محیط کار خارج شوند یا دست به دست شده و در اختیار افراد نامرتبط قرار بگیرند. باید در حفظ اطلاعات محرمانه و اسرار مردم دقت کافی و حساسیت لازم را داشته باشیم.
وی افزود: هسته‌های گزینش نمی‌توانند غمض‌عین کنند مثلا در مواردی که وزارت اطلاعات می‌گوید به مصلحت نیست، هسته گزینش هم باید از آن تبعیت کند. در مورد اعتیاد هم قانون می‌گوید اعتیاد جرم است ولی در جاهایی مشاهده شده که این موضوع مورد غفلت قرار می‌گیرد. بند 2 ماده 7  قانون گزینش به ما می‌گوید اعتیاد جرم است و شخص ظرف 3 ماه باید به مراکز ترک اعتیاد مراجعه و نسبت به ترک اعتیاد خود اقدام کند در غیر این صورت تمامی حقوق استخدامی و شغلی او سلب خواهد شد.
تقوایی در پایان سخنان خود با اشاره به روزآمد کردن قوانین گزینش گفت: به زودی دستورالعمل‌های جدید برای تحقیق به هسته‌های گزینش  ابلاغ خواهد شد.

آخرین ویرایش۰۸ آذر ۱۴۰۲