بازدید رئیس دانشگاه از گلخانه

۰۸ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۰ کد : ۲۶۰۲۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۰۱
رئیس دانشگاه بیرجند با همراهی دبیر کمیته معماری منظر، رئیس دفتر حوزه ریاست، مشاور و ناظر فضای سبز و رئیس اداره پشتیبانی روز سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ از گلخانه دانشگاه بازدید کرد.
بازدید رئیس دانشگاه از گلخانه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند از گلخانه پردیس دانشکاه بازدید کرد. وی در این بازدید در جریان روند اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا قرار گرفت.
در این بازدید مهندس صفایی، مشاور و ناظر فضای سبز به اهم فعالیتهای صورت گرفته در آبان ماه جاری اشاره کرد و گفت: در این ماه از ارقام مختلف گل‌ها و گیاهان زینتی نظیر شمعدانی، شاه پسند، رز و بو مادران حدود ۵۰ هزار قلم تهیه و جهت ریشه‌دار کردن به گلخانه‌ها و شاسی‌های گرم و سرد منتقل گردید. همچنین تاکنون بیش از ۲۵۰۰ پایه مادری از گل‌های حساس به سرما از محوطه جمع آوری و پس از انتقال به گلدان در گلخانه‌های گرم جای گرفته است.
وی گفت: از ابتدای آبان ماه انتقال گل‌های فصلی از محل خزانه پرورش گل‌های زینتی دانشگاه آغاز شده است. گیاهان مقاوم به سرما نظیر کلم‌های زینتی در دو رنگ، بنفشه در ۷هفت رنگ و همیشه بهار و غیره به باغچه‌ها و گلکاری محوطه‌های دانشگاه، میادین و حاشیه‌ها منتقل شده است. گل‌های زینتی فوق تماماً تولید شده در خزانه گل و گیاه دانشگاه می‌باشند.
مهندس صفایی در بخش دیگری از این گزارش به کاشت گل‌های زینتی دائمی اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۸۵۰۰ گلدان گل زینتی داوودی در دو رنگ خریداری شده و در محوطه‌های پردیس شوکت آباد و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست در جهت تکمیل سیمای منظر کاشت گردید.
آغاز هرس گیاهان زینتی و درختان و درختچه‌ها بخش پایانی این گزارش را شامل می‌شد که مهندس صفایی دراین باره گفت: از اواخر آبان ماه سال جاری هرس درختان و درختچه‌ها در پردیس شوکت آباد آغاز شده است. هدف از این کار مرمت فضای سبز، شکل دهی آن، تقویت بنیه گیاهان در جهت رشد بهتر در فصل رشد آینده و همچنین تأمین بخشی از قلمه‌های مورد نیاز جهت تکثیر این گیاهان می‌باشد. وی در پایان خاطرنشان کرد که تمامی امور انجام شده در فضای سبز دانشگاه با حمایت رئیس محترم دانشگاه و به همت همکاران مجموعه فضای سبز و اداره پشتیبانی صورت گرفته است.

آخرین ویرایش۰۸ آذر ۱۴۰۲