نشست هم اندیشی اعضای شورای پایگاه خاتم الانبیاء(ص) کارکنان با رئیس دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۴ کد : ۲۶۰۰۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۴۹
نشست هم اندیشی اعضای شورای پایگاه بسیج خاتم الانبیاء(ص) کارکنان دانشگاه بیرجند به مناسبت هفته بسیج در روز سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲، با رئیس دانشگاه برگزار شد.
نشست هم اندیشی اعضای شورای پایگاه خاتم الانبیاء(ص) کارکنان با رئیس دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند در این نشست با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام دهه فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: هفته بسیج هفته ولایتمداری و نماد تحول گرایی، جهاد علمی و ورود به عرصه علمی و فرهنگی است.
رئیس دانشگاه بیرجند، با اشاره به اقدامات انجام شده و رشد بودجه دانشگاه گفت: بودجه دانشگاه در سال 1400 مبلغ 289 میلیارد تومان بود که با پیگیری‌‌های متعدد این مبلغ به 448 میلیارد تومان افزایش یافته است. وی در ادامه افزود: بودجه دانشگاه بیرجند در سال 1402 در صدر جدول بودجه دانشگاه‌های مرزی قرار گرفته است که پیش از این در سنوات گذشته در ذیل این جدول قرار داشته است. دکتر لامعی به اعتبارات اختصاص یافته در سفرهای استانی ریاست جمهوری به آموزش عالی و دانشگاه بیرجند اشاره کرد و بیان داشت: افزایش بودجه دانشگاه و جذب دانشجویان بین الملل از راهبردهای این دوره مدیریتی است. وی با اعلام اینکه در سال 1400 تعداد دانشجویان بین الملل دانشگاه تعداد 186 دانشجو بوده است، گفت: هم اکنون تعداد 586 دانشجوی بین الملل در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند. در ادامه این نشست، رئیس دانشگاه به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات شهرک فرهیختگان اشاره کرد و گفت: پرونده شهرک فرهیختگان برای اولین بار در کمیسیون حقوقی و قضائی هیأت دولت مطرح شده است که بدین منظور اعضای این کمیسیون برای بازدید و رفع مشکلات این شهرک  به دانشگاه بیرجند آمدند. همچنین در ادامه پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکلات شهرک با مدیران و مسئولان استانی رایزنی‌های بسیار خوبی انجام شده است.
رئیس دانشگاه یکی دیگر از راهبردهای مدیریت دانشگاه را کادرسازی نامید و تأکید کرد: برای رفاهیات دانشگاهیان آیین نامه رفاهی دانشگاهیان ابلاغ شده است و پس از بررسی توسط مدیریت برنامه و بودجه دانشگاه از ابتدای مهرماه سال جاری قابلیت اجرا دارد.
همچنین در این نشست، محمد سالاری شهرستانک، فرمانده پایگاه بسیج خاتم الانبیاء(ص) کارکنان دانشگاه با اعلام حضور 300 عضو در پایگاه بسیج خاتم الانبیاء(ص)، گفت: از این تعداد 100 نفر عضو فعال پایگاه بسیج هستند.
فرمانده پایگاه بسیج خاتم الانبیاء(ص)، با اعلام برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته، اعلام کرد: جلسات هفتگی زیارت عاشورا و حلقه‌های صالحین، مسابقات کتابخوانی و تیراندازی، اهدا خون و عزاداری دهه فاطمیه انجام شده است.
سالاری همچنین به برپایی نمایشگاه جواهرانه و غرفه فروش محصولات عفاف و حجاب اشاره کرد و در ادامه بخشی از درخواستهای مجموعه پایگاه بسیج خاتم الانبیاء(ص) را اعلام کرد.
همچنین در این نشست حسن زنگوئی، معاون پایگاه بسیج با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) به بیان بخش دیگری از اقدامات و درخواست‌های پایگاه اشاره کرد. در ادامه این نشست اعضای شورای پایگاه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

آخرین ویرایش۰۷ آذر ۱۴۰۲