سخنرانی مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند در همایش پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۱ کد : ۱۸۵۸۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۷۳۱
همایش پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی به منظور قدردانی از خدمات مجموعه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به همت استانداری خراسان جنوبی امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد.
سخنرانی مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند در همایش پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند؛ در همایش پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که با حضور استاندار خراسان جنوبی، سرپرست دانشگاه بیرجند، رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران کل و مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، دکتر سامان فرزین، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند به عنوان سخنران این مراسم و نماینده مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات به جهادگران این عرصه گفت: روابط عمومی ها در صف اول جهاد تبیین قرار دارند و این مسأله باید دغدغه اصلی روابط عمومی‌ها باشد.
همکاران عرصه روابط عمومی مجاهدان و سربازان جهاد تبیین هستند
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع جهاد تبیین و صدور بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت این موضوع در عرصه روابط عمومی اشاره کرد و بیان داشت: جهاد تبیین یک راهبرد برای خروج از محاصره تبلیغاتی و دادن اطمینان به مردم از طریق روایت درست است. وی ادامه داد: ما امروز در کشور درگیر جنگ روایت‌ها هستیم و پایه همه این موضوعات در رسانه‌ها و اثر آن در افکار عمومی است و  روابط عمومی‌ها بهترین کسانی هستند که می‌توانند روایت صحیح را داشته باشند.
دکتر فرزین با تأکید بر اینکه در جهاد تبیین روابط عمومی‌ها وظیفه تبلیغ افراد را ندارند، بلکه مسئولیت تبیین و تبلیغ خدمات بر عهده آنها است افزود: مجموعه روابط عمومی در این راه باید به پازل دشمنان توجه کنند و در راستای شفاف سازی و اغنای افکار عمومی فعالیتی بیش از پیش را در برنامه‌ها خود داشته باشند.
وی گفت: در دنیای امروز بدون حضور روابط عمومی برنامه محور نمی‌توان به سوی اهداف حرکت کرد و روابط عمومی با تکیه بر دانش عمیق و هنر خلاقانه و کاربردی در شکل گیری ارتباط موثر و سالم ایفای نقش می‌نماید.
دکتر فرزین بیان داشت: امروز ایران اسلامی در جنگ روایت‌ها و شناخت آن با هجمه‌ای گسترده و سنگین برای مهندسی افکار شهروندان روبرو است که در این شرایط لازم است روابط عمومی با آرایشی مناسب و حرکت در مسیر جهاد تبیین با ارائه روایت‌های صحیح و معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناامیدی‌ها را به امید تبدیل نماید.
وی گفتمان‌سازی را از وظایف روابط عمومی برشمرد و به چگونگی عبور از وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب این حوزه اشاره کرد و با شعری از فریدون مشیری به سخنان خود خاتمه داد.

در این همایش از مدیران و کارشناسان مجموعه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با اهدای لوح تقدیری از سوی دکتر جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی قدردانی شد.

آخرین ویرایش۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱